Questions or comments to:
                                                                                                                                                                 info@mikezwetsloot.nl

Honda 4 Stoke 50cc's


Pictures
Movies
Manuel Singa/Monkey
History 4 Stroke 50cc's


Spec's:




Maker Jin Cheng Machinery
Type/Model (Easy Rider M50) Jc50-Q7
Kleuren Rood, geel, blauw, zwart, metallic blauw
Motor Lucht gekoeld 49 CC 4 takt
Koppeling Dubbele plaat automatische koppeling
Versnellingsbak 3 Versnellingen
Starter Kickstart
Ontsteking Coil CDI
Accu 12v 3AH Multi Plate
Wielen 3.50 x 8 Voor en achter
Vering Achter : twin shocks
Voor : tele
Remmen Trommel Remmen voor/achter
Tank Capiciteit 4,5 Liter
Power Output 2,5 Nm Bij 5100 Rpm
Topsnelheid 30 Mph / 48 Km/h


Test Blad: Bromfiets:

Uit: test Singa in "Bromfiets" (het oudste bromfietsblad ter wereld), Nr. 3, 25e jaargang mei/juni 2000 :
"De afwerking van de onderdelen is opmerkelijk netjes. Kijken we bijvoorbeeld naar de cilinderkop, dan zien we keurig gietwerk en mooie dekseltjes. Vooral het gladde, iets-plattere-dan-Honda nokkenasdekseltje is zeer fraai. De verstelbare stuurhelften hadden zo uit Japan kunnen komen. Ook de kroonplaat laat een hoge productiekwaliteit zien.

Zelfs het chroomwerk ziet er strak uit. We hebben het gedaan: originele Honda onderdelen naast de Singa houden. Duidelijk is dat deze Singa geen "ontwikkelingslandkopie" is, maar gewoon Japanse kwaliteitsnormen gelden."

"Het valt nog reuze mee, die zit op dat kleine brommertje. Met onze 1.91m. konden we zelfs met de knieŽn binnen de armen rijden. Alleen bij haakse bochten moeten de knieŽn eerst naar buiten voor je het stuur omgooit. Nog een aspect waaraan je moet wennen is het "schichtige" reageren op stuurbewegingen. Dat heeft alles te maken met de afmetingen van de brommer.

Al snel wen je eraan, en kun je eigenlijk bijzonder goed uit de voeten. Nog een opmerkelijk verschijnsel: automobilisten produceren een Big Smile als ze je zien rijden! Als je gewoon met 45 km/u met het verkeer meehobbelt, erger je de medeweggebruiker niet. Bij drukte is het ongelooflijk hoe makkelijk je overal tussendoor kruiptÖ. Het is goed mogelijk scherp te sturen met een Singa. Er bestaan raceklassen voor Honda Daxen, Chaly's en Monkey's. Met Takegawa, Kitaco en Daytona opvoerspullen kunnen die tot grote prestatie worden gebracht. Het past dus ook allemaal op een Singa."

"We zijn blij met de Singa. Legaal op een "Monkey" rijden is een waargeworden droom voor veel liefhebbers. Als het even kan blijft deze Aap bij mij in Tiel. "effe naar de ijsboer" wordt leukÖÖ"